Selasa, 30 April 2013

International Conference on Forests for Food Security and Nutrition


FAO, bersama dengan  Center for International Forestry Research (CIFOR), ICRAF dan Bioversity International, menyelenggarakan konferensi ini untuk meningkatkan pemahaman akan sangat pentingnya peran yang dimainkan hutan, pepohonan yang ditanam dan sistem agrowana dalam memperkuat ketahanan pangan dan asupan gizi rakyat perdesaan, terutama di negara-negara yang sedang berkembang.
Konferensi ini hendak memaparkan cara-cara memadukan pemahaman ini dengan pengambilan keputusan dalam penyusunan kebijakan nasional maupun internasional. Diselenggarakan pada 13-15 Mei 2013 di Kantor Pusat FAO, Roma, Italia.






The FAO, with the Center for International Forestry Research (CIFOR), ICRAF and Bioversity International, present this conference to increase understanding of the crucial role that forests, trees on farms and agroforestry systems can play in improving the food security and nutrition of rural people, especially in developing countries. The conference will propose ways to integrate this knowledge in policy decisions at the national and international levels. Dates: 13-15 May 2013. Location: FAO headquarters, Rome, Italy.


Tidak ada komentar:

Posting Komentar